Jalan-Jalan

Saya bercuti hampir seminggu baru-baru ni. Tapi sebenarnya saya 'kerja dalam cuti' kerana saya dan kawan-kawan pensyarah yang lain buat program Lawatan ICT di sekitar KL dan Cyberjaya untuk students kami. Excited betul students nak jalan ke KL.. Disebabkan saya dah biasa dengan tempat yang bakal dilawati, saya bertugas ala tourist guide lah..
Yang seronoknya, saya bukan saja bawa students. Saya 'heret' Afif dan abang sekali! Ni baru betul sambil menyelam, minum air :)

Tempat 1 : Aquaria KLCC

Sudah lama nak bawa Afif ke Aquaria. Afif teruja sangat terutamanya bila jumpa dengan toitoi (cara Afif sebut tortoise). Sebenarnya Aquaria tak termasuk dalam senarai lawatan students. Saya, Abang dan Afif saja yang masuk (sementara menunggu bas students dari Johor sampai)




Afif gerun dengan little buaya


The best part; sesi bagi makan ikan-ikan dalam akuarium besar


Dalam tunnel. Nampak ikan jerung sebelah suami saya tu?


Percayalah, Afif sengaja posing macam ni..




Tempat 2 : Petrosains KLCC

"Mama, Ayah, Afif nak car ni.."
He's so into speed cars. Siapa ajar?


Afif kawal kren. Fast learner ni..


Befriended this American fella during the visit. We played the mind game (kena kawal minda supaya relaks dan tak cemas) and she won :(


Cuba 'katil' angkasawan


Angkasawan Dr. Muhd Afif Harraz..


Abang pujuk Afif selepas naik chopper simulation.
Afif nangis bukan sebab takut, tapi sebab dia nak naik lagi!



Pada hari kedua lawatan pelajar, kami ke MSC Cyberjaya. lawatan hari tu lebih kepada seminar, jadi tak banyak gambar yang menarik. Lagipun saya tak boleh lama-lama dalam seminar tu.. Afif asyik ganggu speaker tu. Dia berjoget-joget tanpa rasa malu. Akhirnya saya bawa Afif keluar..


Tempat 3 : Firefly Park Resort, Kuala Selangor

Kami ke sini 2 hari selepas lawatan di KL. Sebenarnya saya sekeluarga kena hadiri majlis perkahwinan sepupu. Alang-alang ke Kuala Selangor, kami singgah di Firefly Park Resort dan bermalam di sana. Malam tu kami naik bot untuk melihat gemerlapan cahaya dari kunang-kunang (atau kelip-kelip). Memang cantik. Pengunjung tak boleh buat bising, memasang lampu atau menangkap kunang-kunang ni.

Alhamdulillah Afif tak takut dan tak bising walaupun suasana sunyi dan gelap gelita. Lama juga kami pusing-pusing tepi sungai tu, sampai Afif terus tertidur..

Chalet yang kami duduki.



Gambar ni diambil dari www.fireflypark.com.
Saya dah try amik gambar tapi gelap aje..hehe.


Hujung minggu ni saya akan berjalan-jalan lagi. Tapi saya seorang je :( . Kursus Induksi di Pulau Pangkor mulai 14hb-25 Jun. Alahai macamanalah saya nak tinggalkan Afif nanti..........

Wednesday, June 10, 2009

4 Comments:

Nora said...

lama yan x update blog.. selama itulah akak dah lama x tgk pic afif. hehehe! makin beso dia, makin bijak bergaya. ahh.. jelesnye tgk uols jln² sekitar kl, tgk kunang² ;)

Humyrah said...

a ah dia dah besar, dan makin bijak.. ada aje keletah dia..

jalan-jalan yg dekat2 je kak. maybe next time boleh la g jauh sikit..

keluarga ramli said...

hi, sy tertengok blog humyra melalui blog MKI.... sekali pandang muka kita mcm serupa je... he he.

Humyrah said...

betullah.. saya pun perasan agak sama..

 
.:: cerita hamba ::. - Wordpress Themes is proudly powered by WordPress and themed by Mukkamu Templates Novo Blogger