Minor Surgery.. Makan banyak-banyak sebelum tu..??

Assalammualaikum.

Saya ada masalah ini lebih setahun yang lalu.. Sebelum 'benih' Afif wujud, masalah ni dah wujud dulu. Huk..

Sakit gigi yang amat sangat, padahal gigi tu tak keluar pun lagi. Bengkak memang ketara. Pada gusi hujung sekali. Kawan serumah (ketika belajar di KUiTTHO) pernah masakkan bubur untuk saya makan.

Sakit itu datang dan pergi. Akhirnya saya tekad nak periksa gigi di klinik. Saya tahu lama betul saya tahan sakit ni. Yelah, lebih setahun kan..Bukan sebab saya takut nak periksa gigi di klinik, tapi mungkin sebab sibuk jadi niat tu tertangguh-tangguh.

Gigi puan ni kita kena keluarkan. Sebab dia tak boleh nak tumbuh. Sebab tu gusi puan bengkak. Tak apa, kita boleh buat. Kita buat minor sugery. Puan datang pada.. hmm.. 17hb April nanti boleh?

Prosedur yang mudah- kita akan korek gusi puan, potong sedikit tulang, bila dah nampak gigi yang tersekat tu, kita akan belah gigi tu kepada beberapa kepingan. Jadi lebih mudah kita nak keluarkan. Jangan risau, puan akan rasa kebas saja. (Tapi masa surgeri je la kan.. Lepas tu....? Mesti dah tak kebas dah.. :( )

Tapi puan, kami nak beri nasihat. Saya minta sebelum pembedahan tu, puan makan banyak-banyak.. Biar perut betul-betul terisi.

Boleh teka kenapa doktor nasihatkan makan banyak-banyak...? Padahal surgeri tu pukul 8 pagi..

Ya Allah permudahkan urusan ini..

Sunday, April 08, 2007

1 Comment:

Nora said...

hmmm, hubby akak pun ade prob jer ngan gigi bongsu dia tu. on & off gak dtg sakitnye.haii, suh buang jer gigi tu x nak plak. apsal yer kene mkn byk² sblm minor surgery tuh?err, maybe sbb process tu mkn masa yg agak pjg?so x nk yan lapo, yan kene mkn kenyang² dulu..hehehe..i guess so ;)

 
.:: cerita hamba ::. - Wordpress Themes is proudly powered by WordPress and themed by Mukkamu Templates Novo Blogger