Bantal Peluk aka Flask Peluk

Aku kata pada isteriku, malam ni aku nak jaga anak aku. Bukan apa, aku kena practice.. Practice jaga anak malam2.. Kali ni bila anak aku nak susu tengah malam buta ni, biar aku je yang buat.. Aku boleh handle, insyaAllah..Selalu jugak apa, aku jaga anak malam-malam..Heh.

Jadi aku cakap kat isteri aku, tidur la kat sebelah sana, biar aku je duk sebelah si kecil ni. Dekat sikit..

Okey, semua dah ada.. Flask air panas, air masak yang dah ditapis, botol-botol susu, susu dalam bekas susu,.. Ok semua dah bereh..

Tidurla, apa lagi..

....................................

"ABANG!!!!!"

Eh eh.. kat mana ni..

Ya Allah.. Si kecil ni..Eh dia tidur peluk apa tu??? Bantal peluk.. ish tak nampak..

"ABANG, AFIF TU!!!"

Astaghfirullahalazim.. Tidur peluk flask air.....??????

Nota : Don't try this at home

Saturday, April 28, 2007

8 Comments:

ya-ummi said...

Hi Salam,
datang dari blog Mr Rizal.

Kelakar la cerita awak tu...memang lawak

Humyrah said...

wa ailaykumussalam..

Ya-Ummi, salam perkenalan :). Mr rizal tu, ofismate saya.
Kelakar ya.. itu kisah kehidupan saya bersama suami dan anak. Terima kasih kepada ya-ummi kerana singgah..

Unknown said...

kahkahkah... husband mu memang tidur lena sangat... (orang kampung kata: tidur mati..) atau dia letak bekas air tu dekat sangat ngan tilam afif... ekekkee!!

lepas ni husband mu jadi batman aaa ekk.. bangun tgh malam... ku pun kekadang ada gak kalau shima kerja ku cuti... tapi kami takde Flask air panas tau...

Humyrah said...

mr rizal, sebelum ni mmg hubby ku jaga afif bila time esoknya dia tak keja tp aku keja.. itu pun malam2 bila afif nangis, aku yg kejutkan dia.. :p
dan selama aku menjaga afif, tak pernah pun sampai tahap afif tu peluk flask, bahaya tuh..
biar dia praktice, nanti lelama perfect la tu..ekekeke

Unknown said...

takpe.. afif pun dah 1 tahun++, rasanya dia akan takde masalah nak tidur kalau nak dibandingkan masa dia kecil dulu...

anak ku amir pun skang dah boleh nak tdur malam kalau dibandingkan sebelum ni...

Unknown said...

oh, ya...

ya-ummi ummi tu kawan 1 course masa degree dulu...

Unknown said...

lupa lagi..
blog dia

click

Nora said...

huhuhu...bahaya tu..sib baik yan sedar dulu sblm pape jadik..tp kite pun pernah melaluinye jugak..bgn mlm² wat susu anak...waaa mmg x sanggup, maklum lar dah sedap tido :p
ayahnye ade gak lar membantu, itupun lps mama dia ni kejut.psl dia mmg tido mampuih, x sedar ape.. hehe!

 
.:: cerita hamba ::. - Wordpress Themes is proudly powered by WordPress and themed by Mukkamu Templates Novo Blogger