Apa Yang Sibuk Sangat...

Assalammualaikum dan selamat beramal...!

Sibuk Tapi Seronok


Kerja untuk kelas UTM semakin banyak. Kena siapkan sebelum hujung minggu ni. Dan saya kena siapkan kerja-kerja pusat sumber kolej. Siapkan surat beranak untuk setiap judul buku, daftarkan ke dalam sistem automasi pusat sumber dan akhirnya dilabel mengikut kod-kod tertentu. Bukan mudah.. Tuntutan kerja (sampingan ni..) membawa kepada kerja di hari minggu.

Bekerja pada hari Sabtu untuk siapkan pusat sumber kolej...? Jangan salah sangka ya. Saya sebenarnya cukup seronok dengan kerja ni. I enjoy my work, very much :)
Cuma saya harap saya dapat habiskan kerja ni dengan lebih cepat.

Cat Rumah

Di rumah, saya, Abang, Ajib dan Afif sibuk mengecat rumah. Nak beraya sakan ni. Ni adalah pertama kali kami mengecat rumah sewa di Pontian ini. Walaupun ada yang kurang setuju untuk mengecat rumah sewa (sebab ia sewa..) tapi saya rasa cukup berbaloi. Hasilnya, rumah kami nampak lebih luas dan 'bernyawa'. Dan ia menghasilkan mood yang lebih baik. Warna yang kami pilih adalah gabungan raspberry (feature wall) dan almost pink (other walls).

Alhamdulillah dah selesai mengecat kecuali grill dan gate. Sudah terlalu berkarat, tak sabar nak cat!



Hmm.. warna sebenar mungkin sedikit berbeza dari gambar.

Persiapan Raya

Alhamdulillah segalanya telah siap tersedia seperti yang dirancang. Baju-baju raya yang dihantar kepada tailor sejak April lalu dah sampai di tangan. Begitu juga baju yang lain dah siap shopping. (Juscoing sakan..) Kuih raya yang ditempah akan dapat minggu depan. Wang perjalanan ke kampung dan duit raya untuk saudara mara sudah ditabungkan. Zakat dan derma selesai. Hmm apa lagi ya? Oh ya cuti pun dah lulus.. (yeay!)

Seronok untuk beraya, belum puas dengan Ramadhan.

Aidilfitri akan bermula di sebelah saya dahulu. Bergerak dari Kuala Lumpur-Teluk Intan-Lenggong. Jika ada kelapangan barulah akan ke sebelah suami. Dan syukur Alhamdulillah kereta saya boleh guna RON95.

Wednesday, September 02, 2009

5 Comments:

Nora said...

xpe lar walaupun rumah sewa jer. semangat & mood nk kene ade gak. seskali balik keje tu, rasa sejuk je mata lepak kat umah ;)
suka lar kaler yg yan pilih.. sweet!
alhamdulillah, persiapan raya hampir selesai :)

sherry said...

wah..bestnyer..meriahnyer raye..;)ingat sy masa mkan kuih raye ..rendang..lemang..ketupat..;)

saisyahk said...

cantik kaler cat baru. btw, my add is Lot 2557 lrg mangga bt 17 kuang 48050 rawang selangor.

selamat berpuasa.

Humyrah said...

kak nora >> rumah kecil aje, tp semangat nak beraya ni besar! hahaha.

sherry >> saya harap kat australia pun awak boleh rasa juadah raya. walaupun takkan sama.. sherry, kalaula awak ada kat jb, tentu saya dah bertandang ke rumah awak, jenguk aqiel dan atieq!

aisyah >> thank you. selamat berpuasa juga!

Unknown said...

wow... ada feature wall...!! hebat...!! memang betul, ramai dah berada dalam mood beraya sekarang... tapi kami, tak tau aaa... gara gara kelewatan payment dari company dari kedua dua belah pihak...!! huhu... sediakan untuk anak je aa yang penting pun

 
.:: cerita hamba ::. - Wordpress Themes is proudly powered by WordPress and themed by Mukkamu Templates Novo Blogger