Sakit

Minggu-minggu yang lalu, saya rasa sangat sedih dan kecewa. Saya telah menyakiti hati orang lain. Saya sangka saya tidak bersalah, tetapi saya masih menyakiti saudara saya.

Apa saya nak buat.. Saya berusaha sedayanya. Saya beralah, masih juga terkena. Saya ditegur, saya terima..walaupun pahit, sangat pahit. Walaupun saya telah memohon maaf, adakah ia berbaloi..

Saya malu. Dengan diri sendiri. Rasa macam nak masuk ke dalam kotak mancis, menyorok selama-lamanya. Teringat akan Nabi Daud a.s. Kisah baginda yang malu dengan salahnya..

Jadi saya kena bangkit. Orang bodoh ialah orang yang masih berbuat salah walaupun ditegur. Saya tak mau jadi orang bodoh. Saya hanya perlu ubah diri.. Perlu jadi lebih baik..

"....janganlah berdukacita atas sesuatu yang telah Aku (Allah) selesaikan urusannya untukmu!" - hadis Qudsi

Hari ini saya kembali, seindah pelangi. Saya redha saja. Apa nak jadi-jadilah. Alhamdulillah, saya dah tak rasa sedih lagi.. :) Kebetulan segalanya berjalan lancar, kembali seperti dulu.

Saya tak mau menyakiti sesiapa lagi!

Friday, May 11, 2007

3 Comments:

Unknown said...

Sakit?? tapi ku notice, sejak akhir2 ni ko kelihatan letih lesu, muka sedih, macam penat, tak ceria jeee nampak... huhu...!!

Humyrah said...

Yeke..mr Juve? Muka aku mmg nampak je mcm masam sokmo, tp sebenanya ok. Jgn takut nk tegur.. :)
Hmm mgkin jugak sebab aku runsing.. anak aku sakit lagi.. :(

Unknown said...

muka kamu takde aaa m asam sangat pun... tapi ia terjadi disebabkan oleh masalah2 yang ko hadapi... kena bawa bertenang, insyaAllah... takde masalah yang tak boleh di selesaikan...

 
.:: cerita hamba ::. - Wordpress Themes is proudly powered by WordPress and themed by Mukkamu Templates Novo Blogger