Kelahiran

Assalammualaikum..Post ni saya tujukan khas untuk sahabat saya, Ungku Azreena.

Ya, saya gembira lagi. Baru dapat tahu sahabat saya, yang saya kenali sejak di bangku sekolah rendah telah selamat melahirkan seorang anak perempuan.. :) Alhamdulillah.

Saya kenalinya sebagai seorang yang yang lemah lembut, ceria dan begitu mengambil berat. Dialah (antaranya) yang bergegas ke hospital untuk melawat saya ketika saya mengalami leaking sewaktu 6 bulan setengah mengandungkan afif..(sehingga kini, bila ingat semula, macam x percaya bahawa saya terus bersalin seminggu selepas tu)

Saya yakin kehidupannya bertambah ceria dengan kelahiran anak ketiganya ini. Wah, kawan saya dah ada tiga orang anak! (Hmm..insyaAllah kalau afif dah besar sikit, mama 'carikan' adik pula ya)

Saya doakan agar rezeki nya bertambah murah dengan kelahiran puterinya itu (sudah tentu), dan sentiasa bahagia..Amin..

Lirik lagu di bawah ini, saya tujukan buat si kecil yang baru lahir. (Lagu ini juga sering mengingatkan saya kepada afif saya)

Perjalanan masih jauh harus kau tempuh
Ku di sini memerhati tanpa rasa sangsi
Jangan gentar ada sabar semai di jiwa
Ku di sini mendampingi agar kau mengerti

Berlarilah kau berlari
Terbanglah dikau terbang tinggi
Bumi yang engkau jejaki
Janganlah dikau lupai

Andai kucapai si pelangi
Akan kuserah kepadamu
Agar dapat kau mewarnai
Seluruh hidup nanti

Yang hitam harus dijauhi
Jangan disimpan dalam hati
Putihkan jiwamu dengan Kasih suci

Kuterima dirimu dengan seadanya
Dalam suka dalam duka Kau tetap cahaya

Ku bersyukur pada Yang Esa
Punya segala-galanya
Sederhana tapi oh sempurna

Friday, October 20, 2006

2 Comments:

hakim dirani said...

Mudah-mudahan anak anda berdua akan menjadi orang besar dalam menegakkan Islam.

amni said...

tahniah dah ada blog.. tolong cium afif, kem salam sayang dari cu amni. heheheh

 
.:: cerita hamba ::. - Wordpress Themes is proudly powered by WordPress and themed by Mukkamu Templates Novo Blogger