Mamm.. mm. mamm..

Wah bestnya mainan ni. Bestnya..Bestnya.. Eh yang biru ni boleh gigit.. Oh yang merah ni boleh picit.

Hmm.. Uhh.. Ehh.. Cii.. Puihh..Puihhhhhh..! (sembur air liur)

Hmm saya paling suka yang ada tali terjurai ni. Sedap digigit. Hm tapi kalau mama nampak mesti mama amik. .

Mama eh mana mama..?

Mamm.. mm. mamm.. (Panggil mama)

Biarlah mainan ni kat sini. Saya nak cari mama. Eeee. Lagipun mainan tu dah busuk dan basah kena air liur..Dah kering nanti skit saya amik balik la..

Jee.. Jee.. Huh, huh.

Hah mesti kat sana.. Sebab tak nampak pun kat sini. Hah..

Huh, huh.

Panjat bantal, panjat.. Sikit lagi, lagi..

Mamm.. mm. mamm..

Mama tak dengar, kuat lagi.

Mamm.. mm. mamm..!

Hah dah nampak mama.. Senyum, tunjuk lesung pipit saya. Mama suka lesung pipit saya. Mama suka..mama suka..

Mamm.. mm. mamm..!

"Afif jangan panjat bantal tu.. Bantal tu tinggi.. Turun.."

Eh saya dah berdirila..Hehe.. Mama senyum kat saya..Mama! Afif dah pandai berdiri! Mama!

"Afif! Ya Allah budak ni.."

Mama dah datang yea.. Angkat tangan, mama nak dukung saya yea...

"Afif!!!!!"

BUK!!!!

........aduh rasa apa ni.....

Wa..uwa..ah ah ah...Uwa..!!! Ah.. Ah..! (ulang lebih kurang 13 kali)

"Ya Allah.. kan dah jatuh.. Puh, puh..(tiup kepala). Mama ke dapur sekejap aje sayang.. "

Moral of the story : Capailah anak anda sebelum dia mencecah lantai.. huk.. sian anakku..

Friday, January 19, 2007

1 Comment:

Unknown said...

anak ku skang dah kuat tendang..

 
.:: cerita hamba ::. - Wordpress Themes is proudly powered by WordPress and themed by Mukkamu Templates Novo Blogger