Cerita Naluri Seorang Isteri

Abang (dalam blog ini dirujuk sebagai suami saya ya) sering mahu membuat kejutan pada saya. Ada-ada saja ideanya. Kadangkala dia sengaja mahu 'mengenakan' saya.

Jumaat ini saya perlu ke KL kerana meraikan majlis pertunangan adik hujung minggu ini. Pada ketika saya mengandung 24 minggu ni, Doktor (pakar O&G) telahpun menasihatkan saya supaya tidak memandu dalam jarak yang jauh. Saya masih mempunyai risiko untuk premature labour. Maka Abang telah menguatkuasakan 'akta dilarang memandu bila perlu travel jauh' ke atas saya.

Disebabkan perlu ke KL, maka Abang akan datang ke Pontian dahulu kemudian barulah membawa saya dan Afif ke sana. Kasihan pada Abang yang perlu berulang alik. Akhirnya Abang decide untuk ambil cuti pada hari esok. Lebih senang dan tidak terburu-buru.

Entah bagaimana, naluri hati saya kuat mengatakan bahawa Abang akan datang pada malam ini juga. Saya fikir, tentu dia akan bawa kancil sebaik saja habis kerja. Bila saya tanya, bila nak datang? Jawabnya "Abang datang pagi esoklah. Petang ni Abang penat, pagi ke ladang, petang pula kena buat wet lab".

Yeke? Hmm. Sangsi.

Pukul 6.30 petang. Seperti setiap hari, tunggu panggilan Abang tapi tiada. Saya cuba telefon, tak berangkat. Akhirnya saya tinggalkan mesej : Call b semula bila dah free.

Abang balas sms : Abang masih buat kerja lab.

Setengah jam kemudian, Abang telefon semula.

"Ha, Abang dah sampai kat mana tu?"
"Eh, mana tau-"
"Abang on the way ke sini kan?"
"Alahai dah tau ke.. dah kat Seremban ni. Penat Abang berhenti kat hentian ni semata-mata nak call semula takut b tahu Abang kat dalam kereta. Dah tak jadi dah surprisenya!"
"Tulah dah agak dah. Hahaha.."

Dan akhirnya saya tanya Abang apa yang patut dimasak malam ni, sambil menulis terus cerita ini di blog, sekarang ni!

Wednesday, June 16, 2010

5 Comments:

Anonymous said...

so sweet.:)

Btw Yan, i am letting go my spectra 3 breastpump ler. baru 2 kali guna. Call me if u r interested. 0192369010

aisyah

Humyrah said...

Aisyah > yeke.. aku dah ada spectra tu. sekarang sedang menimbang untuk mandela freestyle, mungkin lepas bersalin br dpt beli. thank you for the offer.

cik daisy said...

alahai sweetnyer.. my abg dah kureng wat surprise2 ni.. tp ade saje cara lain nk tunjukkan kasih sayangnya.. i'm still appreciate that ;)

Humyrah said...

cik daisy > kasih sayang wujud dalam pelbagai cara. tp saya seronok juga, dan kadang2 balas balik buat kejutan lain pula.

Anonymous said...

so sweet, yan!

 
.:: cerita hamba ::. - Wordpress Themes is proudly powered by WordPress and themed by Mukkamu Templates Novo Blogger